Monday, July 4, 2016

Ziua Independeței 2 (4)



Mi s-a părut corect să scriu despre filmul ăsta azi, pe 4 iulie, Ziua Independeței (e vorba de Statele Unite ale Americii). Eram sigur că am scris despre primul film, l-am căutat si aici si pe alte bloguri și unde mai tin eu în drafturi și nimic. Pentru că, nu prea are rost sa vorbim acum de partea a II-a, lansată recent, la fix 20 de ani de la prima. E greu in 2016 să mai surprinzi, să mai lași lumea cu gura căscată un sequal despre extratereștrii. Și cu toate astea, tot am ramas plăcut impresionat de ce reprezenta Sfera (și aici ma voi opri, go see the movie). A, și nici nu se cheamă măcar asa. Numele complet e Indepndece Day: Resurgence.

Primul film în schimb, a avut un asemenea impact, încât și acum, dacă-l prind la televizor, las tot și mă uit la el. Probabil că era și vârsta (l-am văzut pe ăsta al doilea tot acolo unde l-am văzut si pe primul, numai ca acum se cheamă CinemaPro iar inainte era Luceafărul; cum nu erau Malluri, fiecare cinematograf avea specificul lor pe filme, astfel ca nu ar fi rulat un asemenea film la Luceafărul, de obicei erau la Patria blockbuster-urile) și normal că esti impresionat de efecte speciale si extratereștrii. Și cu toate astea, era ceva mai mult decât un film despre o invazie. Era vorba si despre lupa noastră, de supravietuire a speciei. Ulterior, am aflat de pe internet că scena în care tipul inserează un virus în sistemul de operare al navei extraterestre mai era precedată de o secvență în care spunea și cum o va face. Tăindu-se la montaj, rămane un mister, totuși prea putin important (presupunând ca toata lumea a văzut filmul ăsta, mai spun spoilere).

A mai fost un film mare și pentru că a avut buget și explozii, și bombe si actori, dar a fost construit inspirațional, astfel că, deși și regizorul mai are la activ filme asemanătoare, discursul președintelui e unul memorabil, cu un impact pe care nu l-am resimțit în alte filme. A, si Will Smith are farmecul său.

Cum e vorba, they don't make them like they used to. Tagline: I'm not jewish! - Nobody's perfect.