Friday, July 22, 2016

Creative Fest 2016 (22)



Unul dintre evenimentele de care vorbeam aici, nu se mai ține ca anul trecut în parcul Izvor, și am impresia că și noul primar general al Bucureștiului a avut un cuvânt de spus. Cert e că se ține, începe de astăzi, accesul este gratuit și are un line-ul de zile mari: Redman, Patrice, DubFX. Promoe, Dilated Peoples plus artiștii români undeground in vogă acum. 

I-am văzut pe toți în parte separat la concertele lor când ne-au vizitat țara și pe departe unul dintre cele mai tari concerte la care am fost vreodată a fost a lui Patrice în 2008 sau 2009 (și am văzut ceva concerte tari la viața mea). Pe Promoe si Dilated Peoples cred că de fiecare dată când au venit iar pe Dub FX (sper totuși să nu fac vreo confuzie cu altul) inopinant, la un eveniment unde m-a chemat un prieten care avea invitații. Cât despre Redman, aici e o poveste extraordinară, fiind cam primul artist Rap mai mare care ne-a vizitat, în cu totul alt context, prin perioada aia 2002, când Rap-ul românesc era la pământ pentru că label-urile mari renunțaseră să mai semneze artiști și brigâzile underground își făceau ușor și timid apariția prin materiale distribuite pe internet și concerte organizate practic oriunde se putea. Revenind la concert, el venise de fapt să filmeze un film (mai joacă din când în când), și cineva și-a dat seama că e Redman că l-a văzut pe la Marriot cazat (și pe subiectul ăsta circulă multe zvornuri și legende pe care nu vreau să le înșir aici) și l-a abordat. Ușor ușor a ajuns în anturajul reparilor, și brus de luni pe joi s-a anunțat un concert Paraziții în Fire. Cum ne-am cam prins repede cei ce știam ne-am făcut apariția acolo și nu ne-am înșelat; spre sfârșitul spectacolului a venit Redman și a băgat o bucată cu ei. Acum, trebuie să ne dăm seama că acum 14 ani (pfoa ce repede au trecut) Redman era pentru noi, cei din HipHop, dar nu numai, cam cum ar fi, să zicem Drake acum. A fost ca o confirmare că suntem pe drumul cel bun cu ce facem și deși a fost doar un freestyle, a fost unul dintre cele mai intense momente. Energie despre care a vorbit și el ulterior într-un interviu dat la MTV lui Dj Dox. S-a aruncat în public și ne-am împins toși să fim cât mai aproape de el; tricoul și l-a făcut bucăți și am impresia că mai am și acum o bucată din el, suveniruri :D Redman rămâne pentru mine unul dintre artiștii favoriți, care parcă a rămas neschimbat, și când e în fața microfonului, putem să stam liniștiți. 

E un prilej de a mă revedea cu foartă multă lume, pentru că în general vin cam toți, din toate grupurile, din toate genurile și din toate orașele. Și cum să nu vii pentru așa ceva? Unii vin chiar și din afara țării. Detalii despre program in poză și pe site-ul oficial. Ne vedem acolo.