Friday, July 15, 2016

Film: Warrior (14)

Un film cu bătaie, așa cum ne plăcea când eram mici. Si un film care-ți pune un pic mintea la contributțe, așa cum ne place acum. Cu un an inainte a mai ieșit un film, The Fighter, pe care l-am văzut si chiar am si inceract sa-i fac o prezentare. Cum nu am mai apucat să o public, o să profit acum și o să-i aloc cateva cuvinte, deoarece îi are ca protagoniști pe Mark Wahlberg și Christian Bale, doi frați boxeori, unul dintre ei fost campion ajuns mare junky, iar cel mic incercând să-i calce pe urme. Totul este filmat pentru o televiziune în cadrul unui documentar despre cum fostele glorii ajung dependente de droguri. Un film remarcabil, care meria urmarit.

Am avut un deja-vu, fiindcă in Warrior este tot povestea a doi frați, unul mai apropiat de tatăl interpretat de Nick Nolte, care i-a fost și antrenor in copilărie, avand o cariera extraordinara ca și campion la lupte libere (wrestlingul ca disciplină sportivă, ce avem noi luptele greco-romane, cu foart foarte mici diferențe - protecția la urechi spre exemplu). Fiind totusi alcoolic, a reușit să-și despartă familia, nevasta plecând cu unul dintre copii. Revenit dupa mulți ani, reiau antrenamentele pentru un concurs de lupte in sistem piramida ce avea ca premiu 5 milioane de dolari, concurs la care s-a inscris și celălalt frate, intre timp cu doi copii, profesor de chimie la un liceu. O poveste destul de americană despre dorința de a avea grijă de ai tai și a-ți ține promisiunile facute chiar dacă asta ar insemna o paralizie (atât la propriu cât și la figurat). De asmenea ies în evidență calitățile de luptător ale lui Tom Hardy, Bronson ne fiind un simplu exercițiu. Sunt interesante filmările de la antrenamentele sale.  Aparent, în Bronson chiar a fost un exercițiu și a trebuit să invețe totul de la zero. Tatuajele sunt ale sale, ale actorului.

(nu știu de ce am așa multe articole nepublicate; probabil pentru faptul că nu am intodeauna chef si timp și am nevoie de ele în momente ca acesta)