Sunday, January 5, 2014

Ted Talk: Paul Piff - does money make you mean?

Nu e imposibil planul pe care mi l-am facut, sa scriu un articol pe blog in fiecare zi. Si ce moment mi-am ales sa fac toate astea, cand nu-mi merge bine nici calculatorul, browserul pe care-l folosesc (Chrome) nu ma lasa sa ma autentific pe blogger (trebuie sa-l scriu in Mozilla), nu merge nici search-ul in site iar cand vreau sa share-uiesc pe facebook (de unde vine cel mai mult trafic) o arde aiurea cu poza de thumbnail. Dar am de gand sa le rezolv in cursul saptamanii care urmeaza.

Revin la o veche rutina de-a mea, respectiv ca in fiecare duminica sa impartasesc o discutie TED la care ma uit. E un exercitiu bun, si intodeauna gasesti ceva interesant de vazut.  Nu stiu daca filmuletul de azi are si o parte a II-a (se termina cam brusc) dar in prima parte relateaza un studiu interesant desfasurat de individ pe mai multi oameni care jucau Monopoly (joc pe care nu am avut vreodata rabdare sa-l duc pana la capat, cu toate ca am aflat niste lucruri extrem de interesante despre el; cu alta ocazie). Studiul urmarea alte chestiuni decat jocul in sine, asa ca au "masluit" un pic treaba pentru ca unul dintre concurenti sa aiba mai multi bani. Cercetarea deci e asupra comportamentului omului care dobandeste (prin noroc sau nu) o avere (nu bunastare). Please look.