Tuesday, October 25, 2011

Amza Pellea sau Nea Marin

"Amza Pellea (n. 7 aprilie 1931 în Băilești, Dolj - d. 12 decembrie 1983 în București) a fost un actor român de teatru și film. A fost interpretul lui Nea Mărin, binecunoscutul personaj de sorginte populară care i-a relevat atât de bine disponibilitățile pentru comedie. Este considerat cel mai bun actor român din toate timpurile." Wikipedia
Sa aprofundam un pic ultima fraza. Este adevarat. Cum putea trece de la sobrietatea si privirea din "Mihai Viteazul" la blandetea si hazul lui Nea Marin. Am gasit pe youtube un interviu realizat de Tudor Vornicu pentru tvr in 1981. Aici l-am vazut pentru prima oara (cei care au trait in perioada sa poate stiu mai multe despre cum era) si mai mult ca sigur ca a fost o persoana fascinanta. Doua subiecte ale interviului mi-au atras atentia:

Cum nu credea ca exista diferenta intre drama si comedie, ca putem face haz din aproape orice, o trasatura specifica poporului nostru. Asta-mi da putere si mie pentru a trece peste multele dificultati care intervin. 

A doua chestie a fost lejeritatea cu care vorbeste despre "dusmanii" sai, despre cei care i-au atras atentia asupra personajului Nea Marin, cum ca nu se cuvine ca o persoana care l-a jucat pe Mihai Viteazu sa faca asa comedie. Asta-mi suna prea cunoscut, m-am tot lovit de asemenea mentalitate in multe chesii pe care le-am facut si pe care le consideram corecte. 

"Un actor trebuie sa faca orice!" "Odata ce-ai intrat in meseria asta nu-ti mai apartii!"- asta poate fi adaptata si la artistii din ziua de azi. Un profesionist!

De urmarit si reurmarit o data la cateva luni!