Thursday, June 30, 2011

Don Omar Presents: Meet the Orphans (album)

Am stat eu bine si m-am gandti ca ar trebui sa spun cateva cuvinte si despre muzica pe care o ascult. Pentru ca, inainte de orice (valabil in orice domeniu), sunt un consumator. De asemenea, de cativa ani circula pe internet si mai ales in occident (S.U.A. included) un curent care spune ca albumul ca si concept e mort, ca single-urile sunt viitorul. Afirmatie falsa- parerea  mea! Poate si urmatoarea serie de materiale aparute 'late 2010 si in 2011 despre care o sa scriu o sa vina in sustinerea argumentului. 




Incep cu un material care ,poate pentru multi "alternativ". Mie imi place Don Omar de ceva timp. Si se pare ca in 2011 si el se simte cel mai bine. Are cateva single-uri pe piata. As aminti de Danza Kuduro (eu din martie o ascult, am descoperit-o pe youtube la suggested videos), piesa inclusa si pe coloana sonora a filmului "fast and furious 5" (o sa il vad, joaca Vin Diesel) si al carui remix un pic house (si destul de basit) tot canta pe la radiourile de la noi. Dar si Taboo, o alta interpretare a celebrei "Lambada" (piesa lui J.Lo e de Disney parerea mea). Un plus pentru povestea din videoclip (alternata cu secvente din acelasi film).




Don Omar Ft. Lucenzo - Danza Kuduro de boyner2008
(youtube-ul a binevoit sa restrictioneze pentru Romania)


Albumul, mai mult o compilatie ce prezinta artistii casei sale de productie, incepe intr-un stil latino, destul de rap (ce-mi aminteste de piesa cu Tengo Kalderon). Latin de pe coasta de Est (Puerto Rico pana la urma). Ar fi fost o treaba ca pe una din pesele astea sa il invite pe Mexicano 777 (din zilele lui bune, nu-mi place reggaeton-ul sau). 


Revin asupra ideii de album ca intreg. Cu siguranta asta e unul dintre ele. Facut probabil cu bani multi, de o mana de artisti talentati. Productii excelente si mixaj deosebit. Pentru amatorii genului, si nu numai, materialul continand piese destul de variate, atat ca stil cat si ca interpretare. Si cred ca si lui Omar i-a facut placere sa lucreze la el; un stil mai apropiat de ceea ce ne-a obisnuit, si de la care s-a cam indepartat in ultima perioada.


Piese favorite cu siguranta sunt cele 2 de mai sus, dar toate au ceva aparte, transmit sentimente diferite (e si o melodie dedicata victimelor razboiului din Irak/Afganistan). Il recomand si celor mai reticienti.  


Nu e nicio melodie pe care sa nu se mentioneze "El Orphanatoooo". Inspirat nume. Probabil sugereaza "n-am mama, n-am tata, am venit sa iau tot!". Something like "Get rich or die tryin".