Wednesday, October 2, 2013

Despre deschiderea anului universitar

S-a intamplat ca in ultimii trei ani sa am parte de evenimente deosebite, executate ca la carte, cu programul stabilit si respectat cu strictete, atunci cand vine vorba de deschiderea anului scolar. Se prea poate, nu o sa ma opresc in a elogia Universitatea Lumina.

De cand am terminat liceul si pana am luat licenta (anul acesta; a durat ceva, dar nu am stat intre timp) am fost student pe la mai multe facultati din cadrul mai multor universitati din Bucuresti (si din tara da acolo chiar ca doar m-am inscris). Nu ma vedeam dar iata-ma in ziua de azi la masterat chiar la Politehnica.
La o facultate cu profil economic, ce-i drept. Si ca elev constiintios ce sunt, am fost la deschiderea anului universitar. Nu vreau sa intru in detalii despre discursurile si invitatii care au tinut prelegeri, sa zicem ca nu au fost cu nimic mai plicticosi decat de obicei (stiu ei care sunt si ce rahat mananca). 

Sentimentul de frustrare de astazi vine din detaliile tehnice, aparent cele fara importanta, sau ma rog, cele carora nu le este acordata importanta necesara. Pentru o facultate cu profilul Politehnicii nu trebuie sa existe anumite erori de sistem precum sunet si imagine atunci cand au o prezentare. Laitmotivul discursurilor a fost "a tine pasul cu tehnologia" iar asta a fost comicul situatiilor. 

Nu vreau sa arunc cu mizerie in facultatea ce probabil ca-mi va da o diploma, o facultate cu prestigiu international si care stiu ca are parte de dascali de la care chiar ai ce invata. Totusi o sa fac anumite recomandari, pe care la plic si eu de ceva timp (si poate si din cauza asta nu am mai avut anumite activitati, tocmai pentru a oferi ceva de calitate). 

Atunci cand conectezi un proiector la calculator, daca esti intr-o sala tip amfiteatru care probabil are o camera de proiectie e indicat sa-l trimiti pe lacheul de serviciu care face proiectiile sa le faca de acolo. De asemenea ai posibilitatea sa split-uiesti ecranul, respectiv pe proiector sa pui prezentarea power-point ca sa nu mai vedem noi cum cauti tu in winamp "Gaudeamus Igitur" sau cum te conectezi la net cu un stick de Orange pentru ca nu e conexiune proprie. De asemenea, nu uita sa conectezi si sunetul la boxe. Vezi tu, noi, publicul, nu trebuie sa te vedem.

De ce iau foc la chestiunile de genul acesta? Pentru ca ne comportam exact ca acum 20 de ani cand habar nu aveam de astea. Tinem pasul cu tehnologia si nu ne mai temem de ea. Cateodata ma intreb de ce tolereaza cei care au putere de decizie asemenea mizerii.

Ca un ultim paragraf cu remarci negative, vesnica mea problema, vorbitul la telefon. Domnilor si doamnelor, se vede incredibil de urat (o asociez cu mancatul semintelor) cand stai la "catedra" si scoti telefonul sa tastezi si, mai rau, sa raspunzi si sa vorbesti la el, mai ales cand un coleg tine un discurs. Am impresia cateodata ca suntem prea luati de prosti si nu-mi vine a crede din ce inertie functioneaza asa bine lucrurile, dupa cum le prezinta ei. Nu am avut parte de nici un discurs motivational si nicidecum inspirational. Orarul nu era afisat. Deci pot spune ca puteam sa ma lipsesc linistit de deplasarea de azi, ca nu m-a luat nimeni in evidenta. Nu, nu as fi preferat sa fac altceva, as fi preferat sa primesc "intelepciune". 

Incheind intr-un mod pozitiv, cei care ma cunosc stiu ca sunt un fumator inrait. As fuma si in somn si cate doua tigari deodata. Totusi ma simt deranjat teribil cand pe hol si in amfiteatru se fumeaza. As da niste amenzi.