Monday, September 9, 2013

Experimentul social al lui Sorin Oprescu

Trebuie sa lamurim inca de la inceput anumite lucruri. Ele ar fi: mi-e frica de caini. Mi-e si mai frica de haitele de caini eurocomunitari (maidanezi) pe care le gasim mai la tot pasul in capitala. Prietenii mei stiu lucrul asta, stiu ca ocolesc si un kilometru pe jos daca e vorba de un caine. Nu m-a muscat vreunul pana acum, doar m-au fugarit; dar am fugarit si eu cativa la randul meu pentru ca asa se intampla in momentele de ... spaima. Nu de putine ori mi-a venit sa iau o arma si sa "fac legea"; m-am mai gandit sa le dau si otrava... dar m-am rezumat doar la ganduri. Nu e normal si nu e corect ceea ce se intampla.

Sorin Oprescu a tinut o conferinta zilele trecute in care si-a exprimat opinia in stilul cunoscut, flegmatic, ipocrit si libidinos. Intaiul maidanez al capitalei a inceput sa citeasca de pe foaie un discurs lung si obositor. Atat de obositor incat ma luase somnul, iar cand a ajuns in momentul in care si-a interpretat scena (a inceput sa vorbeasca mai tare si avea un tremur in glas de parca voia sa planga), prin ochii mijiti de somn am avut impresia ca e Victor Rebengiuc interpretand vreo sceneta. 

Solutia gasita de el? Un referendum pe tema eutanasierii cainilor fara stapan. Respectiv, o sa mergem la urne sa ne exprimam opinia asupra decizie de eutanasiere sau nu a lor (cainilor). Mai exact, un experiment social precum cel in care am scirs aici. Tare mult mi-as dori sa aiba acelasi rezultat dar, dupa silogismul logic ce spune ca in viata nu e ca in filme, s-ar putea sa fiu dezamagit. Totusi sper sa ramana ei dezamagiti. 

O sa votez importriva eutanasierii lor (si sa tinem cont ca eu am intarziat si la examene la facultate doar ca sa ocolesc cainii maidanezi) iar argumentele me ar fi:

1. Nu suntem stapanii Pamantului. Daca noi nu putem convietui cu celelalte vietati de aici, ce sa le mai cerem extraterestrilor care ar veni sa ne invadeze si sa ne cucereasca? Asta nu este exterminare?

2. Nu-l halesc pe Sorin Oprescu. Ca si medic am inteles ca se fereau pacientii ca sa-l opereze el. Am vrut sa-mi fac mutatie din Bucuresti in momentul in care a iesit el primar. Nu are viziune si e o sluga a intereselor celor mai obscure grupuri. Nu a facut absolut nimic cat a fost primar, decat, poate, ca a reusit sa-i incurce si pe cei care vroiau sa faca ceva. Primarii de sectoare sunt unanim impotriva lui. 

3. Nu consider ca trebuie sa se spele pe maini si ca trebuie sa mai si cheltuiasca bani pentru o asemenea decizie. Strainii sunt pregatiti sa adopte si sa ofere si bani pentru cainii astia. De ce nu se creeaza un sistem care sa faciliteze asa ceva? De ce nu sunt luate la rost toate ONG-urile astea conduse de te miri cine cu rahat la fund care nu au muncit o zi din viata lor, au stiut doar sa ceara bani si sa dea din gura aiurea (precum respectiva care semnase in numele organizatiei din care facea parte ca adopta unul dintre cainii care au luat parte la nefericitul incident care a declansat toata tevatura). Inca odata, la munca bai!

4. Eutanasierea cainilor maidanezi e primul pas. Dar nimeni nu a vazut cate pisici si cati sobolani sunt? Si chiar sunt singurul care e deranjat de atatea pene si rahat de la porumbeii care sunt mult mai multi decat ar trebui? Si, cel mai important: cati batrani, senili, schizofrenici cu acte nu lovesc zilnic copii care se joaca? Sau arunca cu apa pe ei? Probabil ca raportul este acelasi (daca nu mai mare) cu numarul oamenilor muscati de caini. Daca sunt si bolnavi, nu mai au pe nimeni, nu mai produc bani si doar mananca banii pe care ii muncim noi astia tineri, de ce nu le-am face si lor acelasi serviciu pe care-l facem cainilor?

5. Cei care voteaza da, inclusiv primarul, sa execute sentinta (precum in Game of Thrones). Am avut un caine pe care l-am adoptat de pe strada. Il tineam in curte si i-am creat toate conditiile. Pentru binele lui l-am dus la tara unde oamenii buni care adapostesc maidanezii si sar la gatul hingherilor cand alearga sa-i prinda, cel mai probabil l-au otravit.