Sunday, May 13, 2012

Cateva cuvinte despre...

Pasiune. Si putini sunt cei cu adevarat pasionati de ceea ce fac. Pentru ca pasiunea e acel lucru care nu dispare niciodata, de care nu te plictisesti vorbind nici la 80 de ani dupa ce ai vorbit timp de 60 noapte zi; pasiunea este lucrul acela care te tine noaptea treaz pentru ca te gandesti cum sa-l imbunatatesti, ca e vorba de muzica, film, literatura, programare, afaceri, gatit sau orice al domeniu. Pasiunea este cararea pe care o urmezi, este lucrul pe care-l regreti (laitmotivul blogului) daca nu l-ai facut/continuat, care te face sa te certi cu persoanele din jur, cu cei la care tii, implicit ajungi sa-i termini si pe ei cel putin psihic. Pasiunea e cea care te ambitioneaza, te incapataneaza sa te, vorba aia, pisi contra vantului. Cum ar fi fost lumea fara oamenii cu adevarat pasionati si dedicati pasiunii? Vorbim aici de Steve Jobs, vorbim aici de medicii care au gasit modalitatea de a invinge boala, vorbim aici de scriitori care au indurat foamea. Exemplele pot continua la nesfarsit...

Am fost la Bizcamp acum doua saptamani. Nu am rezistat pana la final. Poate si pentru ca actiunile de acest gen nu sunt adresate celor de varsta mea. Totusi observ schimbarea (in bine sper) pe care o am de anul trecut si pana acum. Observam si in trecut (defapt am observat de cand ma stiu) anumite lucruri, cum ar fi superficialitatea cu care trateaza anumite subiecte oamenii. Merg pana acolo unde spun ca vine din mediocritate. Cu totii vrem sa fim mai buni, dar nu suntem, cel putin acum. Trebuie sa constientizam lucrurl acesta. Sunt convins ca intentiile sunt bune dar vointa se loveste undeva de un zid, care tine cred de educatia primita (aici nu ma refer la a fi badaran sau nepoliticos). Am observat cat de coplesiti sunt cateodata organizatorii. Am observat si speekerii care nu sunt facuti pentru asta. Sunt convins ca au cunostinte, si unii au chiar si succes in domeniul in care activeaza. Dar totusi, vreau sa nu ma mai simt confortabil, vream sa iez din zona de confort in care ma adancesc tot mai mult. Vreau, dupa cum a spus un coach intr-un workshop de anul trecut, ca dupa ce ies de la o conventie de genul acesta sa-mi fie capul plin de intrebari. Adi Despot, un om de succes care ar fi avut ce sa impartaseasca tinerilor, s-a vazut ca nu era chiar confortabil in scaunul acela. A plimbat-o mult, poate sa fi fost si ora matinala de vina. Si totusi, cand a venit momentul sa vorbeasca despre muzica sa, despre ultimul album, despre dezamagirea cu care a fost primit, despre munca depusa in el, atunci a vorbit cu pasiune. Atunci am simtit ca ii face placere, ca e stapan pe dialog, ca nu e stanjenit de nimic pentru ca e "his thing" si nimeni nu i-o poate lua. 

Nu am vrut deloc sa fiu rautacios, dar ar trebui sa ne punem un pic un set de intrebari. Si intrebari pe bune, pe care le stim doar noi si doar noi putem cauta raspunsul, pentru ca, nu este unul valabil acceptat pentru toti. Mi s-a parut amuzant Mihai Sturzu (de la AnimalX - HiQ -gluma pe care cei care au fost acolo o inteleg-) cand a zis ca in Romania nu e diversitate in educatie, si ca un om care are o aptitudine e fortat sa o faca numai pe aia. Eu cred ca toata lumea se plange ca lucrurile se intampla exact pe dos. Dar asta cu educatia e pentru alt post. Mi-au placut mult cei de la 10 lucruri.


PS: Am o serie de articole carora nu le-am dat publish in ultimele saptamani, nu sunt sigur de ce. Saptamana asta recuperez.