Friday, May 18, 2012

Am fost la un curs de prim ajutor

Sa se faca azi cam trei saptamani de cand am fost la un curs de prim ajutor organizat de asociatia REACT in parteneriat cu SMURD. Nu mai stiu cum am ajuns mai demult pe site-ul salvez.ro, m-am inscris pentru a participa si... a trecut ceva timp. Am uitat de toata treaba asta dar ei se pare ca nu, pentru ca am primit un email in care eram invitat. Probabil ca toate astea intra in protectia muncii, si sunt sigur ca e o lege care obliga angajatorii cat si scolile si profesorii sa organizeze astfel de cursuri. Eu nu-mi aduc aminte sa fi facut in scoala generala sau liceu (asa cum vedem in filmele americane) dar sper ca lucrurile s-au schimbat in prezent. Exista situatii de care ne ferim dar la un moment dat viata omului poate depinde de un mic gest pe care il poti intreprinde. Si e foarte important sa ai atitudinea necesara. Pe site-ul lor se gasesc multe filmulete care prezinta situatiile posibile si cum trebuie reactionat. Recomand vizionarea lor dar si prezenta fizica la un curs daca este oportunitate. Sunt mai multe module pentru mai multe situatii cu diferite grade de interventie, cel la care am participat fiind cel de resuscitare in caz de stop cardio-respirator (CPR-ul americanilor) si cel cu manevra Heilmich (cand te ineci). De asemenea am observat ca ei organizeaza gratuit aceste cursursi in cadrul companiilor deci merita verificat.

In alta ordine de idei foarte multe domnisoare, semn ca femeile sunt mai constiente. Cursul a fost predat de un ofiter SMURD. Iar de aici fac paralela cu respectul pe care-l oferim autoritatii. Chiar daca armata e printre primele locuri cand apar pe la televizor tot felul de sondaje despre institutiile in care populatia are incredere, nu cred ca-i este oferita respectul de care are si avem nevoie. Am vazut Wrestlemania anul acesta, unde trupele speciale au fost invitate si au oferit si un show aviatic. Iar soldatii erau aplaudati, erau primiti ca niste adevarati eroi (cu toate ca aia prezenti acolo erau niste pustani). Mandria patriotica (nu nationalista) lipseste si poate pe buna dreptate cand vedem ce fel de oameni au ajuns sa traga fraiele. Dar refuzam sa-i vedem si pe cei de buna credinta, care sunt si au grija de bunul mers al lucrurilor. Smurdul cu siguranta are respectul meu.