Wednesday, November 9, 2011

Film: Green Zone

Cine stie de cand zacea in calculator. Aseara, cand nu a mers netul a fost cam singura optiune. Cand eram mai mic am fost la "Thin Red Line" la cinematograf. Stiu doar ca nu mi-a placut filmul ala de nicio culoare si ca, de atunci, mi-am creat o repulsie fata de filmele de razboi. Repulsie ne-justificata, deoarece m-am uitat cu interes la "The hurt locker" si il reumaresc cu aceeasi intensitate cand il nimeresc pe la televizor. 

Green Zone cred ca am vrut sa-l vad la cinema, nu mai tin minte (si Matt Damon asta joaca in asa multe filme cateodata) si trateaza subiectul "Arme de distrugere in masa", arme pe care Natiunile Unite le-au folosit ca pretext de inlaturare de la putere a dictatorului Saddam Husein (poate prima caramida inlaturata din  zidul dictatorilor din orientul apropriat si indepartat, ce cade incet incet). Subiectul este mult prea amplu, si nu as dori sa dezvolt. Dar tin sa-mi exprim parerea. 

Nu multi sunt cei care au considerat razboiul din Irak (anii 2000) o invazie a americanilor. Petrol si ce alte averi au gasit acolo. Din punct de vedere economic o situatie destul de normala. Ce au cautat romanii? Oameni ca Saddam Hussein nu au ce cauta in conducerea oricarei forme de asociatii, mai ales in fruntea unei tari. Pentru libertatea irakienilor, pentru puterea de a decide ce vor sa faca. Un moment pentru cei care au pierit, din ambele tabere.


In alta ordine de idei, responsabil de regie este Paul Greengrass (care a mai colaborat cu Damon pentru seriile "Bourne"). Avem un film dinamic ce reuseste sa te acapareze si sa te tina in suspans pana la final (eu l-am pus sa adorm la el dar nu am apucat). Subliniaza poate mai bine ca in orice alt film lupta interna dintre agentiile americane, un razboi mai mic pe frontul unui razboi mai mare.

Stau sa ma intreb, cat de importante mai sunt toate informatiile precum cele din film odata ce s-a terminat tot "balciul"?