Saturday, November 2, 2013

Sunt o baba comunista (cartea)

In primul rand vreau sa mentionez faptul ca sunt mega-enervat. Incepusem mai bine de jumatate de articol de pe mobil aseara si nu stiu acum ce am facut pentru ca mi-a dat si publish la post si, cel mai important, nu a salvat nimic din textul initial. O sa reiau si poate o sa iasa chiar mai bine dar tot e usor frustrant! 


In alta ordine de idei mai mentionez faptul ca am de gand sa vad filmul candva saptamana care vine (pe net evident, daca nu cumva apare dvd-ul cu vreun ziar maine). Sunt convins ca Stere Gulea a reusit sa faca ceva ce merita sa-l am oricum in colectie. Deci, despre film in viitorul apropiat. Acum, cartea (se vede ca am urmat cumva traseul firesc al lucrurilor -faptul ca am primit cartea cadou a ajutat).

De Dan Lungu doar am impresia ca am auzit. Nu as putea sa identific in ce context pana la opera de fata. Cert e ca de acum incolo o sa-l urmaresc. Pentru ca sunt o baba comunista! este o lectura usoara si extrem de placuta, cu umor de situatie si limbaj inteles doar de noi (romanii) si in care ne regasim regretabil de mult. A durat un pic pana s-a gasit cineva sa sintetizeze toate trairile de care avem parte ca si popor si sa le puna intr-o forma digerabila. Poate asa meditam si noi asupra situatiei dintr-o alta perspectiva. Cartea nu ofera raspunsuri dar pune intrebarile necesare definirii problemei. 

Subiectul probabil ca e inteles de la sine. Nostalgia unora dupa vremurile trecute. Care vremuri? Comunism sau faptul ca tineretea lor si-au trait-o atunci? Si eu sunt nostalgic dupa copilaria mea desi in retrospectiva vad anumite chestiuni care s-au intamplat, cehstiuni pe care acum le consider de neconceput. Recomand cu cea mai mare placere lectura.

Cartea o poti achizitiona de aici