Tuesday, February 12, 2013

Dredd - film (2012)

Primul film vazut pe anul 2013. Adevarul e ca nu ajung intodeauna la Cinema. Si se face ca ratez cate patru-cinci filme pe care vreau sa le vad, cel putin in fiecare luna. Primul Judge Dredd, cu Stallone, Asante si Diane Lane il am pe caseta VHS (caseta video mai exact, uite cum m-am trezit ca mi-am pus in dictionar termeni  “tehnici”). L-am cumparat cand am fost in Franta, prin ‘97. Se vede alb-negru, dupa cum bine stim de sistemul francezilor care emiteau in nu stiu ce secam si astea din restul lumii erau palm sau ceva asemanator. As putea sa ma interesez exact dar as pierde ceva timp pe care vreau sa-l dedic terminarii articolului :).

Deci, casetele video de la francezi se vedeau alb-negru. Vazusem filmul de unul singur la Cinema (da, mergeam de pe atunci, singur) si mi-a placut teribil. Undeva la un chiosc de ziare gasisem si o revista de benzi desenate in italiana cu povestea din film. Ce mai, am vazut-o acolo in raft la Carrefour (eram fascinat de magazinul in care gaseai de toate, la noi abia se deschisese primul Metro) si am zis ca trebuie sa o iau, alaturi de Street Fighter :)

Dredd poate fi un personaj complex. Are un trecut de care nu e prea sigur; are o constiinta incarcata de verdictele ad-hoc pe care e nevoit sa le dea si sentintele pe care tot el trebuie sa le puna in aplicare. Cu toate acestea ramane pe o directie clara a lucrurilor si de dedica in continuare slujbei pe care o indeplineste. 

Nu are dusmani cunoscuti, personaje cu o istorie a faradelegii in spate, grupurile infractionale si golanii de strada fiind in general tintele sale. Cu toate astea, in filmul din 2012 nu s-a spus nici o poveste. Am avut senzatia ca am urmarit un episod din "politistul Dredd", in care cadrul, timpul si spatiul mi-ar fi fost relatate ulterior sau pe parcursul desfasurarii actiunii pana la episodul respectiv. Pe unde mai pui ca putea fi oricine sub casca (desi rolul il face Karl Urban, actor care inca astept sa fie distribuit intr-ul rol de referinta). Accentul deosebit pus pe excelent executatele scene de actiune ma face sa cred ca doar pentru ca le pot reface in tehnologia 3D, studiourile au decis cateva zeci de ramke-uri pentru anii ce urmeaza.