Sunday, May 15, 2011

Eurovision

Felicitari Azerbaijanului. Piesa nu ma incanta asa mult. Concursul il urmaresc de cativa ani si in general mi-au placut piesele castigatoare.
Imi permit o intrebare: am impresia sau toate melodiile inscrise la concurs aduc a alte melodii care au avut succes de-a lungul timpului?
La un moment dat, am crezut mult de tot intr-o piesa ce teoretic avea toate ingredientele pentru succes: mesaj, era cantat in mai multe limbi si transmitea o stare de bucurie. 


 

Tin minte chiar ca au trebuit sa isi schimbe numele pentru ca ar mai fi existat o trupa ce folosea acelasi nume. Daca nu ma insala memoria, s-a descoperit si o melodie din care s-ar fi inspirat compozitorii. Totusi, o melodie este mai mult decat linia. Starea (o sa repet acest cuvant) este cea mai importanta. 

Surpriza a fost in finala cand au cantat melodia in alta interpretare. Aceeasi artisti, dar cu "imbunatatiri". Parca sti deja cum a decurs si ce au gandit "hai ii punem lui Kamara un beat de HipHop ca na...", "ii bagam lui Andrei un tambal ca e romanesc", "Domnului Problema ii facem ritmul latino" etc. Consider ca aici a fost greseala. Merg pana la a spune ca nu mai e aceeasi melodie. 



Concursul asta a influentat mai mult decat avem noi impresia toata industria. Multi castigatori au ramas in anonimat, dar cativa au avut cariere fulminante (Celine Dion, Abba, Toto Cutugnio etc).


Ca un all time favorite (am ascultat toate piesele castigatoare, exista colaje pe youtube care fac o trecere scurta prin ele) este binenteles una din "vremea mea". Controversata atunci, pentru mine a avut o semnificatie si mai mare (era legat de sarbi). Probabil ca multi s-au simtit ofensati ca a fost vorba de o melodie cu un mesaj religios (molitva - rugaciune).

 

Ca e "Titanic", ca nu stii ce canta, ca una ca alta. Ca e "copiata" dupa o melodie pe care nimeni totusi nu a identificat-o. Dar eu stiu mai bine ;)