Monday, April 28, 2014

TED: Matthew Carter - my life in typefaces

Daca e duminica e TED si nu intamplator gasesc pe prima pagina o prezentare despre fonturi. In ultimul an am inceput sa devin din ce in ce mai interesat de fonturi, design, diferentele dintre serif si sans-serif, spatii etc. Si la cam atat se reduce cunoasterea mea despre ele, dar sunt intr-un continuu proces de invatare :) Consider ca este un aspect foarte important in prezentarea imaginii pe care vrei sa o proiectezi (desi inca nu se vede, nu am implementat vreun font special pe nici un blog de-al meu) si devine din ce in ce mai interesant pe masura ce acumulezi informatii. 

Am un  scris de mana groaznic. La job lucrez cu colegul meu de banca din scoala generala care are de asemenea un scris teribil. Daca-ti scriu ceva pe o hartiuta probabil ca poti cumpara ceva medicamente de la farmacie. Ideea e ca o colega de-a noastra s-a uitat la scrisul meu si l-a scrisul lui si a spus: "se vede ca ati avut aceeasi invatatoare, ea e probabil de vina". Probabil; imi place sa cred ca suntem responsabili pentru actiuni si consecinte dar ma gandesc ca daca ar fi fost mai putin intelegatoare cu mine in clasa a II-a cand nu am venit macar odata cu caietul ala tiparit de caligafrie, poate ar sta altfel treaba acum. 

Ideea e ca Steve Jobs a fost mult prea influentat de designul literelor pentru a nu fi creat un impact asa de puternic si asupra noastra. Cred ca daca am acorda cu totii o atentie mai mare acestui aspect, nu stiu daca lumea ar fi mai buna dar cu siguranta v-a avea un aspect mult mai placut. 

Iar la final, ceva extra. Am observat ca site-ul TED (care arata impecabil si-mi place la nebunie cum au integrat in partea de sus clipurile video) este cam singurl site de pe internet pe care intru regulat si nu are reclame. Pana si site-urile guvernamentale au macar o casuta de cativa inci in care pun o reclama, pe cand la TED nu vad. Just saying.