Wednesday, April 18, 2012

Hristos a Inviat!

Cu o mica intarziere (nu am devenit lenes, doar ca nu mai stau asa mult la calculator, incer ca ma "lepad" de el) transmit si anul acesta sincere sarbatori fericite alaturi de cei dragi. Pana la urma asta e important.

In stilul unei pastorale, as avea si eu cateva cuvinte de spus cu aceasta ocazie. Nu sunt neaparat religioase sau spirituale, dar cred ca traim niste vremuri foarte bune si nu ne dam seama, trecem pe lanaga ele. Pentru ca ACUM e momentul. Daca ne uitam inapoi si ne zicem "ce-as fi facut daca as fi stiut atunci nu stiu ce...". Ei bine eu mi-am luat momentul ACUM punct de reper. Daca nu stii cand, ACUM e momentul. Sa faci ceea ce vrei, ceea ce-ti place, sa ai curajul sa mergi inspre directia dorita. Peste zece ani, daca te uiti inapoi si cauti un moment cheie cand ai actionat (sau ar fi trebuit sa actionezi) te poti gandi fix la acest moment. Ca si cum te uiti acum la anii '90, numai ca persepectivele sunt mult mai generoase. O sa repet cu fiecare ocazie, regretul este un sentiment pe care nu vrei sa-l cunosti. Te poate dobora definitiv. Regretele pe toate planurile vietii iti mananca energia. "Daca faceam asa, daca nu ma lasam de, daca puneam banii pe aia acum aveam una si alta si ailalta si acum eram acolo si faceam si dregeam etc". Si de aici ai doua optiuni: sa lasi toata energia asta negativa sa te darame (si te pierzi in alcool, droguri, un servici care poate sa-ti aduca anumite satisfactii financiare la un moment dar fara a fi fericit) sau sa o folosesti si sa o transformi in ceva productiv. Se poate.

Traim vremuri tulburi. Eu le spun interesante. Este o criza mondiala. Dupa mine nu e economica. Este inevitabilul care urma sa se produca pentru ca timpurile si oamenii se schimba iar sistemul pe care este structurat si hraneste lumea "civilizata" (tindem sa ne raportam numai la noi, Europenii si Statele Unite, Japonia, Australia si alte cateva tari, uitand ca mai sunt vreo 5 miliarde de oameni care au cu totul alte valori si pentru care lumea functioneaza altfel) este invechit si nu poate face fata. Internetul a schimbat multe. A facut oameni bogati din cei care stateau acasa. A adus informatia la indemana oricui -cati nu traiu bine vanzand lucruri carora acum le dai ignore- si a schimbat jocul. Nu se mai castiga banii asa usor ca pana acum. Drept dovada cei care aveau ceva concret, palpabil, si care nu ieseau in evidenta asa de mult acum sunt peste nivelul mediu (ma refer de la cei din agricultura pana la instalatori, electricieni etc). Meseria e bratara de aur. Si asa si este. Meseria, munca nu serviciul, pe care multi il confunda. 

Iar un moment mai propice pentru noi, romanii, nu as vedea altcandva. Ok, sunt multe persoane care, cum se spune, "nu au dupa ce bea apa". Cativa necajiti de soarta, pe care nu ii putem judeca. Dar foarte multi din cauza indolentei, a lenei (un pacat mare de care incerc si eu sa scap) si a felului de a trai (sau cum au fost invatati). Nu am intalnit persoana care sa fi tras cu adevarat si sa nu fi avut satisfactii, cel putin materiale. Si vedem atatea filme romanesti din ce in ce mai multe si mai premiate (desi personal nu dau doi bani pe multe, au trecut vremurile in care erau apreciati doar pentru munca depusa). Muzica romaneasca e mai pe toate posturile de radio internationale (nu-mi place ce se aude dar este; am fost de curand in Cehia si am auzit piese romanesti). De programatori nici nu vreau sa intru in detalii. De emigrantii din Europa- Italia si Spania in mod special, iar mai nou Anglia, numai de bine. Italienii si spaniolii nu au chemat romanii degeaba acolo, ei chiar faceau treaba, munceau, aduceau bani la bugetul de stat (si al lor) si lumea a fost si e inca este extrem de multumita. Infractiunile sunt o consecinta normala, nu e ceva specific romanesc. Iar romanii aia, cu toate ca au cheltuit banii castigati pe masini scumpe si pe lautari, pe toate prostiile fiindca de, educatia nu prea o aveau, tot au reusit sa puna ceva deoparte si sa-si ridice "casi" mari si cam urate. La fel, exista si consecinte triste din lucrul acesta, dar per ansablu e de bine.

Si in muzica rap, in care eu ma invart, treaba merge. Bineinteles, e loc de mult mai bine dar totul tine de noi, de artistii care-si administreaza singuri toata treaba. Sunt locuri de munca in domeniu pentru oamenii dedidcati si pasionati. Numai ca, dupa cum am mai zis, sau dus vremurile anunturilor. Trebuie sa te lupti si sa demonstrezi ca ai aptitudinile necesare. E o paine de mancat. 

Acelasi lucru si cu credinta noastra Ortodoxa. Vad ca in ultimii ani lumea s-a mai intros spre ea. Sa fie clar, fara credinta in Dumnezeu nu se intampla nimic. Si fara invataturile din scriptura, de care ne-am indepartat in anii trecuti nu am ajuns departe. Asta nu poate decat sa ma bucure. Simt in jurul meu o energie care nu era, simt ca multi dintre cunoscutii mei s-au "trezit" si vor sa faca ceva. Nu stiu daca sunt eu la acest moment in masura sa dau un sfat, dar imi pot spune punctul de vedere si cum cred eu ca ar trebuie actionat. 

Incep cu mine. De ACUM o sa transform in realitate doate planurile care sunt asternute pe n'spe mii de agende; toate ideile din folderul "idei bune" pe care le-am strans de-a lungul anilor. Si sa recuperez ceea ce, cu regret constat acum ca am pierdut. Si voi incepe cu cel mai important lucru, sanatatea. Cum zice si la TV, "faceti exercitii cel putin 30 de minute in fiecare zi". Toata lumea (cel putin cei din jurul meu) subestimeaza puterea exercitiului fizic, in care ritmul cardiac creste undeva la 160. E ceva fantastic, chiar face minuni, chiar te "revergoreaza" fizic si psihic. Se spune ca omul are nevoie de 20 de zile sa faca un lucru pentru a-i intra in reflex, in cotidian, in acea rutina de care toata lumea se fereste dar care ne ajuta daca gasim echilibrul. 

Acestea fiind spuse, inca odata un sincer Paste Fericit!