Omul are nevoie sa apartina unui grup social. Incepem la scoala, facultate, servici etc. Pe langa toate acestea, care vin cumva obligatoriu in cursul vietii, avem posibilitatea de a opta. Putem sa ne indreptam spre ceea ce ne dorim. Se spune ca un individ este suma persoanelor care il inconjoara, ca si caracteristici. De aceea, pentru a atinge un statut social cat mai inalt indivizii isi schimba obiceiurile. Unii uita de unde au plecat, nici nu mai baga in seama vechile cunostinte. Altii o iau progresiv, natural, si ajung prin munca acolo unde le este locul.
Tot prin munca (multi inca nu fac o deosebire intre munca si servici, sunt doua lucruri total diferite, dar pentru asta cu alta ocazie) ajungi la un moment dat, mai devreme sau mai tarziu, pe un nivel de plutire. Ai o siguranta materiala (cat de mica). De atunci conteaza alegerile pe care le faci.
Chibzuinta si prudenta poti fi elemente definitorii pentru o viata linistita. Obisnuit cu un venit mai mic, odata ce pui mana pe niste bani mai multi sau constanti, tinzi sa ii imparti in toate partile (cel putin eu si oamenii din jurul meu asa faceam). Si se alege praful de ei in cel mai scurt timp. Punct, fara alte comentarii. Nu cred ca poate cineva sa-mi dea un exemplu care sa ma contrazica in sensul asta. Si atunci ce e de facut?
Anul 2013 vine cu multe optiuni. Sunt multe care nu-si au rostul, multe promit dar nu fac. In acelasi timp, au inceput sa existe companii -respectiv oameni- care se gandesc ca bunastarea oamenilor din jur reprezinta si bunastarea lor. Ca atunci cand oferi servicii de calitate, atunci cand iti pasa de materialul pe care il oferi clientului, acesta se ataseaza emotional de tine si-ti devine un partener pentru o viata mai buna.
Pe TLC este un reality-show despre anumite familii care strang cupoanele de reduceri din ziare si reviste si se duc la cumparaturi. Salveaza foarte multi bani, desi nu stiu daca toate lucrurile pe care le cumpara doar pentru ca au reduceri le si trebuiesc. Nu sunt de acord nici cu modelul acesta agresiv, la fel cum ma deranjeaza si oamenii de vanzari agresivi care insista sa vanda niste servicii de care nu au habar si, mai important, pe care compania pentru care lucreaza nu le poate duce la bun sfarsit (cred ca fiecare am primit telefoane de la necunoscuti pentru a ne incheia o asigurare, un al provider de telefonie iar la srl nici nu mai spun cate servicii se ofera la preturi "oferta").
Am invatat sa fiu mai prudent. La un moment dat tot te lovesti de anumite actiuni unde ai nevoie de anumite servicii (pana la urma trebuie sa inchei un RCA, pana la urma o sa-mi schimb abonamentul, pana la urma tot o sa trebuiasca sa-mi fac un site, tot o sa raman cu masina-n drum stricata, tot o sa nevoie de un consult la medic, tot o sa am nevoie de o camera de hotel undeva in tara sau in strainatate, tot o sa am nevoie sa fac un cadou special). Si atunci, la cine apelez?
Revenind la nevoia de a apartine unui grup social, si faptul ca detii un card de reduceri este o forma de apartenenta. Pentru ca, ai nevoie sa te duci la un club de fitness. Ai nevoie de o asigurare de calatorie, ai nevoie de service auto (unele gratuite pentru VW, SKODA-masina mea si AUDI). Ai nevoie de o vacanta si ai nevoie de distractie. Cardurile COOLBUYCLUB ofera discount-uri considerabile pentru toate aceste servicii, plus altele, care se adauga constant. La un moment dat, poate fi o chestie cool sa fii membru. Plus ca este o usa deschisa unei comunitati noi, fiind membru deja ai un subiect comun de discutie cu o persoana pe care nu o cunosti inca :) Check it out!